Ustanovitev podjetja je danes precej enostavna, saj lahko vse potrebno uredimo v dnevu ali dveh. Veliko težje pa je poskrbeti, da ne bo ostalo zgolj pri registraciji, temveč bo podjetje tudi uspelo in podjetniku ne le zagotavljalo obstoj, temveč mu tudi prinašalo dobiček ter se razvijalo. Žal se marsikateri začetnik v poslovnem svetu ne znajde ravno najbolje oziroma ne ve, kaj mu lahko na njegovi poti pomaga.
Ali veste, katere so tiste napake, ki jih podjetniki začetniki zagrešijo najpogosteje?
Izognite se napakam, ki vas lahko drago stanejo!
1. Nikar ne mislite, da zmorete vse sami. Posvetite se svoji primarni dejavnosti, za vsa druga področja pa najemite strokovnjake, na primer za prodajo, oglaševanje, vodenje poslovnih knjig … Če boste sami za vse, boste hitro naredili napako oziroma ne boste imeli dovolj časa, da bi se vsemu temeljito posvetili. Nenazadnje tudi znanja nimate dovolj, da bi lahko vedno sprejeli najboljšo odločitev.
2. Poskrbite za kakovostno ekipo. Danes je veliko ljudi brez službe, a ko izbirate ljudi, ki jih boste najeli kot zunanje sodelavce ali zaposlili, nikar ne upoštevajte sorodstvenih vezi in prijateljstev. Odločite se za tiste, ki imajo največ znanja, to pa naj ne temelji na izobrazbi, temveč predvsem na izkušnjah in referencah.
3. Zahtevajte profesionalen odnos. Dobro je, da so v podjetju sproščeni odnosi, vendar so vaši sodelavci vaši podrejeni, ne pa vaši prijatelji. Treba je vedeti, do kje velja enakovrednost, kje pa se potegne meja in ste v vlogi nadrejenega, torej enakopravnosti ni več.
4. Bodite previdni pri cenah in ponudbah. V ceno mora biti vključen vsak najmanjši strošek, celo odpadni material in njegov odvoz. Kljub temu, da ste začetnik, ne postavljajte prenizkih cen, sicer se bodo vsi spraševali o vaši kakovosti. Cena naj bo primerljiva z drugimi na trgu, lahko pa na primer ob začetku poslovanja nanjo ponudite »otvoritveni« popust.
5. Postavite osnovo, nato poskrbite za nadgradnjo. Pogosto na začetku poslovanja ni mogoče ponuditi storitve ali izdelka, ki se sklada z vašo sanjsko idejo. Pričnite z osnovo, ki jo lahko ponudite takoj, nato pa dobiček vlagajte v izboljšave in nadgradnje, da pridete do popolnosti. Za to namreč na začetku običajno ni dovolj sredstev, prav tako pa lahko razvoj traja predolgo in nazadnje zamudite priložnost.
6. Vlagajte v marketing! Prepričanje, da to ni potrebno, saj je naša storitev ali izdelek nekaj izjemnega, je namreč povsem zmotno. V marketing velja na samem začetku vlagati vsaj deset odstotkov prihodkov, če je mogoče, pa še več.
Komentiranje ni mogoče.