Izdelava poslovnega načrta je potrebna tako pred ustanovitvijo podjetja kot tudi kasneje. Potrebna je v primeru, da se odločimo za širitev, za novo finančno partnerstvo oziroma vlagatelje, za spremembo programa, sodelovanje na javnih razpisih, prošnjo za bančni kredit in še marsikaj drugega. Poslovni načrt je torej temelj, ki je pomemben tako za gospodarske družbe kot tudi za samostojne podjetnike.
Kakšen naj bo poslovni načrt?
Izdelava poslovnega načrta ima tako besedilni del kot finančni del. V besedilnem opisno predstavimo vse dosedanje izkušnje podjetja oziroma oseb, ki podjetje ustanavljamo, poslovno idejo in vse načrte. Ta del naj bi vseboval:
- kratek povzetek;
- predstavitev proizvoda, storitve, blagovne znamke;
- predstavitev podjetja;
- predstavitev panoge;
- predstavitev ideje;
- predstavitev dosedanjih izkušenj;
- raziskavo trga z analizo;
- predstavitev konkurence;
- razvoj izdelka ali storitve;
- načrt proizvodnje oziroma poteka storitve;
- proizvodne vire;
- načrt za trženje izdelkov in storitev;
- načrt kadrov in zunanjih izvajalcev;
- terminski načrt;
- predstavitev tveganj;
- načrt financiranja, običajno za obdobje petih let.
Drugi del poslovnega načrta pa se nanaša na same finance in se ga izdela v temu namenjenem programu, kjer se lahko pri novem podjetju starta »z ničle« oziroma zabeleži vse vire financiranj in predvidene prihodke ter odhodke. Pri podjetjih, ki že poslujejo, pa se seveda upošteva tudi dosedanje poslovanje in delež dobička, ki se ga namenja kot investicijo v novo vejo ali nov produkt.
Izdelava poslovnega načrta ni enostavna
Resni podjetniki poslovnega načrta nikoli ne pripravljajo brez konkretnih dejstev, torej realnih podatkov, saj lahko preveč ugibanj o tem, kako se bo nek posel obnesel, hitro privede do propadlega projekta. V izdelavo poslovnega načrta torej ni potrebno vložiti zgolj svojega časa, temveč tudi nekaj finančnih sredstev. Tako si lahko zagotovimo na primer dobro analizo trga. Včasih morajo pri izdelavi poslovnega načrta sodelovati ne le idejni vodje in mojstri za finance, temveč tudi pravniki in davčni svetovalci.
Samostojni podjetniki »manjšega formata« ali tisti, ki so šele na začetku svoje poslovne poti, pa poslovni načrt pogosto izdelajo s precej manj zanesljivimi podatki in s precej več špekulacij. Ker običajno izvirajo iz svojega prepričanja, da je njihova poslovna ideja zagotovo dobra, trga in narave poslovanja pa ne poznajo dovolj dobro, tudi pogosteje prihaja do tega, da so njihova podjetja neuspešna.
Če torej želite kakovosten poslovni načrt, ki bo dovolj verodostojen, da bo prepričal tudi morebitne investitorje, vsekakor velja, da naj se izdelava poslovnega načrta zaupa za to specializiranemu podjetju.
Komentiranje ni mogoče.