Vsak posel je odvisen od tega, kako dobro je poskrbljeno za promocijo in kako dobro znamo svoje stranke zadržati oziroma jih spremeniti v stalne. Seveda odvisno od storitve, ki jo posamezno podjetje ponuja, vsekakor pa je marketing ključnega pomena za uspešen posel.

Ampak, kako se na pravilen način lotiti marketinga? Kaj je tisto, kar je pri tem najbolj pomembno? Tokrat smo za vas pripravili 5 korakov za pravilen pristop k marketingu, ki vam bodo pomagali začrtati jasno pot proti končnemu cilju, ki je seveda uspešno poslovanje.

1. Analiza trga

Že pred pričetkom vsakega posla je potrebno analizirati trg in oceniti potencial. Povsem enako je, ko se lotimo oglaševanja našega izdelka ali storitve. Oglaševanje »na pamet« namreč ne prinaša rezultatov. Vsaj optimalnih ne.

Pred zagonom marketinške kampanje je potrebno najprej dodobra analizirati trg in ugotoviti, kdo so ljudje, ki so vaša ciljna skupina, potem pa določiti poti in kanale, ki bodo tudi vodili do njih. Za analizo trga lahko uporabite kar nekaj spletnih orodij, še posebej pa v zadnjem času odstopajo orodja spletnih iskalnikov in podatki socialnih omrežij ter različne ankete.

2. Priprava strategije

Ko boste enkrat do zob oboroženi s podatki, ki opisujejo trg in vaše potencialne stranke, boste lahko temu primerno prilagodili samo strategijo marketinga. V tem segmentu vam bodo nadvse koristili podatki, kot so starost, spol, lokacija, nakupovalne navade in podobno.

Glede na to se boste odločili, kje boste najlažje in po najboljši ceni prišli do svojih strank. So to osebe, stare med 34 in 45 let, ki se precej zadržujejo na Facebooku, niso pa redni bralci tiska? Morda mladina, ki pozna zgolj še internet in med socialnimi omrežji že nekoliko izpušča Facebook? Ali pa denimo malce starejši, ki še vedno sežejo po tiskanih medijih, prisluhnejo radiu in gledajo televizijo?

3. Merjenje rezultatov in analitika

Zelo pomemben korak pri marketingu je merjenje rezultatov in njihovo analiziranje. Na ta način boste kaj hitro videli, ali ste krenili v pravo smer ali pa morda potrebujete novo strategijo. Priporočljivo je izvajati tudi tako imenovane AB teste, kjer med dvema oglasoma na koncu izberete tistega, ki dosega boljše rezultate.

4. Spremembe akcij glede na rezultate

Ko boste enkrat imeli v roki podatke in analizo po prvem valu oglaševanja, boste seveda to želeli še izboljšati. Spremenite vsebino, zamenjajte oglaševalske kanale in testirajte. Ko boste rezultate konkretno izboljšali, boste vedeli, kaj je tisto, kar deluje najbolje.

5. Mesečna poročila in ocene

Četudi boste morda na neki točki zadovoljni z rezultati in boste želeli zgolj še nadaljevati v tem ritmu, pa nikakor ne smete pozabiti na neprestano merjenje, mesečna poročila in končne ocene. Trg ne spi in se spreminja. Ko boste opazili odstopanja, pa se boste lahko spremenili in prilagodili tudi vi.

Ustvarite tabele uspešnosti in vpisujte ključne podatke. Tudi ko boste navidezno že dosegli nek maksimum, pa boste z manjšimi popravki in idejami še vedno lahko nekoliko dvignili svojo prodajo. Saj veste, kako pravi stara modrost: »Kamen na kamen – palača.«

Avtor

Dobrodošli na spletnem portalu Alianta.si, na katerem boste našli številne nasvete, novosti in koristne informacije s področja posla, financ in podjetništva. Naj bo vaša podjetniška pot uspešna in polna zanimivih izzivov.

Komentiranje ni mogoče.